Cadeautjestijd

De eerste sneeuw is reeds gevallen (al was het gelukkig niet in ons dorp) en de dagen worden beduidend kouder. Het vriest ’s nachts en het is donker om 17u. Nog 4 weken en het is Kerstmis. Gezellig samen zijn, maar traditie wil ook dat er cadeautjes worden uitgedeeld. Natuurlijk zijn zelfgemaakte cadeautjes niet alleen leuker, maar ook veel persoonlijker. De voorbije week stond de machine niet stil en bleef de inspiratie maar komen. Ik maak vooral spullen die ik zelf leuk of handig vind maar die ik niet altijd zelf kan gebruiken (of toch niet in die hoeveelheden). Het gevolg is dat ik met spulletjes zit waarvoor nog geen bestemming is gevonden… Misschien doen anderen wel ideetjes op of zien ze iets wat op het ideale cadeau lijkt!

Pamperzakjes, leuk en gemakkelijk om te maken maar voorlopig heb ik met één dochter en één zakje voldoende.
Ik vond het stofje met de sterren zo leuk en de pampermand/verzorgingsmand mag er dan ook best zijn. Mijn stoere zoon draagt geen pampers meer dus een beetje overbodig hier. Ik vind ze gewoon zo leuk om te maken!
Het tasje is een “tasje voor alles”, waar je er best 10 van hebt. Zo leuk en ik word ze nooit beu. Per toeval kwam ik het patroontje tegen tijdens het surfen. Ideaal om restjes stof op te gebruiken. Het groene met de roze bloemetjes is een cadeautje voor de zus. Het andere maakte ik met de overschot stof van mijn werktas en werkte ik binnenin af met nepleder.
A matching duo!

1 Comments

Plaats een reactie