Over cowboys en indianen…

“Cowboys en indianen”, spelen kinderen dat nog? Toch een beetje nostalgie. Als kind, geen gemakkelijke keuze op de speelplaats. Ben je een cowboy of een indiaan…  Woon je in een hut? Rook je de vredespijn? Lasso’s? Bijlen en veren? Ik maakte voor mijn bijna jarige zoon alvast een onmisbaar element. Cowboys mogen dan misschien pistolen hanteren en op mustangs rijden, indianen wonen in fantastische tipi’s!

IMG_3457[1]

Tegen zijn verjaardag (1 april) wil ik de tipi nog voorzien van kussens om het allemaal toch wat gezelliger te maken. Eventueel een leuk lampje en het nodige leesmateriaal (de tijd van ongeletterde indianen die leven zonder comfort is voorbij). Ik hoop op uren speelplezier!

Ik koos voor een zwaardere, stevige stof van Ikea (toch even vermelden dat de prijs heel goed meeviel). De werkbeschrijving van Elske gebruikte ik als basis en deed hier en daar enkele aanpassingen naar smaak. Ik dacht dat het een “snel klaar” projectje ging zijn maar daar was ik toch even mis. Er kroop best wat tijd in het tekenen en knippen van de stof. Omzomen van de randen. Het in elkaar zetten was niet moeilijk (al wie rechtdoor kan stikken, kan dit) maar de hoeveelheid stof zorgde toch voor wat problemen. Het was vooral onhandig werken. Het maken van de tunnels zorgde voor wat onenigheid tussen mezelf en de naaimachine.

Aangezien het echt nodig is de stokken bovenaan samen te binden naaide ik ook een lint in dezelfde stof. Deze is ook handig als je de tipi wil opbergen. Alles samen nemen, lint er rond en klaar!

Ik wil er tegen de zomer eentje maken in tafelzeil, zodat deze toch wat bestand is tegen het leven buiten. Iemand hier ervaring mee?

1 Comment

Geef een reactie

